Verhalen

Lees hier de inspirerende bijdragen, persoonlijke ervaringen van ondernemers en klanten en tips over ondernemen.

Bevlogenheid leidt tot betere ondernemers

Bevlogenheid, wat een mooi woord! Het gaat over licht zijn, vliegen, beweging, energie. En er is niks zweverigs aan. Bevlogenheid heeft namelijk een positieve invloed op harde gegevens, zoals je omzet. Maar wat is het eigenlijk? En… is het te beïnvloeden?   Bevlogenheid is de toestand waarin je je super vitaal voelt, helemaal opgaat in je werk en volledig bent toegewijd aan wat je op dat moment doet. Deze toestand maakt dat je graag een stapje extra zet, wat zich…

Waar kom jij ‘s ochtends je bed voor uit?

Er is duidelijke kentering voelbaar in de arbeidsmarkt. De economische vooruitzichten zijn gunstig, maar ook zeer onvoorspelbaar. De voortschrijdende flexibilisering van de arbeidsmarkt leidt tot een grote variatie aan contractvormen. Een ‘vaste’ baan is zo vast niet meer. Vast en flex groeien naar elkaar toe. Wij moeten daarom zelf gaan nadenken over hoe toekomstbestendig we eigenlijk zijn. Aan die bewustwording valt onder werknemers nog wel het één en ander te verbeteren.   Denken als een ondernemer Natuurlijk, het op peil…

Design for life

Artikel uit NIEUW PERSPECTIEF van de Rabobank Nieuwe koers: Design for life Vorig jaar verloor Daniëlla Postma haar baan. Nu staat haar nieuwe onderneming in de steigers. Een loopbaan van kansen zien en ze benutten. TEKST: ERIK MENSINK FOTO’S: ERIK MENSINK   Gebruik van duurzame materialen. Met een wijds armgebaar showt Daniëlla de meubels in haar huis. Een maatwerkkast om de radiator in de hal, een design wandmeubel zonder pootjes in de huiskamer. Beide eigen design. Oog voor mooie vormen…

Jouw gat in de markt bestaat! 5 tips om die te ontdekken…

Je hoeft gelukkig helemaal geen superinnovatieve hotshot-ondernemer te zijn om jouw gat in de markt te ontdekken. Maar hoe kom je er als ondernemer nou achter wat jou uniek maakt? Laten we wel wezen, vaak zijn ondernemers niet uniek in wat ze doen. Ze weten vaak ook niet in welke behoefte ze voorzien bij hun klant en in welke toevoegde waarde zich dat vertaalt. Waardecreatie heeft namelijk niet alleen te maken met de behoefte van je klant, maar ook met…

Het welzijn van werknemers vertaalt zich naar tevreden klanten

Lammert Brouwer creëerde vanaf zijn intrede bij NORISK IT Groep een duidelijke visie over hoe zijn bedrijf er in de toekomst uit moest komen te zien. Dat begon met de door Simon Sinek bekende “waarom-vraag”, maar net zo belangrijk was het invulling geven aan hoe hij zijn organisatie moest inrichten. Daarbij ging hij uit van tien leidende principes, beginnend bij het centraal stellen van de werknemer in plaats van de klant. ‘Dat betekent een plezierige omgeving creëren en kijken waar…